2011. március 12., szombat

rrrrrr

No nem, nem vagyok mérges! Sőt! pár napja Levente odabújt hozzám, és dorombolni kezdett, mint egy cica (ezt sem tudom honnan vette, de konkrétan úgy hangzott) valahogy így: Drrrrradam-drrrrrradam. Hallgattam, milyen édes kis hangocska ez, mire leesett, hogy ez a gyerek pörgeti a "r" betűt. No rögtön próbáltam vele kimopndatni, hogy trabant, de megijedt, és elhöléskedte. Pár napra rá megint hallom (tegnapelőtt fürdtés közben), csak dúdorászósra fogva, hogy trra-trra-tatam, trra-trra-tatam. Újra kezdtem, kimondta gyönyörű tisztán, hogy trabant, majd a rókát, és a rigót. Nem is eröltettem tovább. Azóta minden nap találunk olyan szavakat, amiket gyönyörűen ki lehet pörgetni, így gyakorolunk. Egyenlőre még grofji (gofri), Grojdon (Gordon a mozdony), és Vrajjó (Varró), de majd ez is kitisztul.
Nem tudom, mi az általános e hangzó terén, mármint mikor szokták megtanulni a gyerekek, de én nagyon büszke vagyok rá, hogy már most ennyire szépen mondja.

1 megjegyzés:

  1. Ügyesek vagytok!!!

    Nálunk még mindig J, vagy L a "r", kivéve, ha saját nevét mondja, érdekes módon azt tökéletesen ki tudja mondani.

    VálaszTörlés